tisdag 15 november 2011

Sätergläntan 2010 & 2011

Jag har gått 2 sommarkurser på Sätergläntan
båda i maskinstickning 

kan varmt rekommendera detta ställe
som har många olika kurser i hantverk
här bor man bra
får otroligt god mat
träffar likasinnade
och lärarna är helt underbara
detta är biblioteket
och här finns en uppsjö av böcker
 maskinstickningssalen där vi 
tillbringade säkert 12 timmar per dag
en del av garnerna att välja på
då vi gjorde provlappar
 vid kursavslutningen visar alla deltagarna
från de olika kurserna
en del av de saker som gjorts under veckan
 ännu ett alster ... gjort av Marie,
är du intresserad kika gärna in på hennes hemsida
hon är ruggigt duktig
innan jag åkte hem träffade jag 
en dam som gick vävkursen...
hon förärade mej sin gamla stickmaskin
för som hon sa: 
min man blir så glad om jag 
gör mej av med gammalt skräp
och jag tänkte stilla i mitt sinne:
ja, jo min man blir oxå glad
när jag släpar hem
mera saker ha!ha!
men i min 'garnnördiga' värld 
kan man väl inte få för mycke'
eller ????
tacksam mot denna dam ska jag framöver se 
om jag kan kan få igång hennes 'lilla pärla'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar