fredag 4 maj 2012

Inflyttning på G

Sakta men säkert flyttar jag in saker...
i mitt nya pyssel-krypin
knökfullt med garn
mera garn....
hoppsan...här kommer mer
 ja detta var ett axplock 

        1. Om jag är en garnnörd...Ja!
2. Om jag har mera...Ja!
    3.Om jag vill ha mera...Ja! 
Och för övrigt jag skäms inte, jag shoppar när andan faller på
och det gör den ofta :)
Jag mår bra i 'min lilla värld av garner'
detta är frid för min oroliga själ.

Nostalgi då jag plockar bland mina
 garner/scrapsaker/sysaker/pärmar/minnessaker... 

den här dockan lekte jag med när jag var liten
alltså för ca 100 år sen...



För övrigt har jag sticka klart mina Kalajoki-sockar
stickade i Kauni
ytterligare ett par sockor ska jag göra
nu i detta garn Araucania Ranco, som tillhör en av mina favoritsorter
och till sist måste jag bara visa denna helt galna lilla stickväska
som jag och Reidun hittade på ebay
och naturligtvis kunde vi inte motstå varsin ha!ha!

1 kommentar:

  1. Åååå vad avis jag är, det kommer att bli så toppen där, jag kommer att hälsa å¨dig o ditt nya rum ofta - bara så du vet!
    Man ska shoppa när andan faller på och inte hålla igen och absolut INTE skämmas - finns inget att skämmas för. Jaaaaaaa en sån väska väntar på mig nu då bäääää, bääää!
    I min lilla lilla värld av garner tra la la la
    Kraaaaaam

    SvaraRadera