måndag 18 juni 2012

Viktoria & Morlynn



  Min status på FB löd: Drar tillLiljevalchs för att se Viktoria
och frågorna kom givetvis : var hon där ??
och självklart kunde jag inte låta bli att svara  visst är hon här 
för denna bild hittade jag , den satt på väggen i Verkstan
och som någon dekorerat  :)
Mycke pyssel fick vi se
men nu till den Viktoria som jag hade åkt dit för att beskåda
 

Fick se när Lena Hanarp och Marianne Carlsson  visade hur man använder sockstickningsmaskinen Viktoria
själv har jag ingen Viktoria men väl 3
st Favoriter så en dag kanske
 även jag  kommer igång med någon av mina ….
tänk vad kul det skulle vara…ett projekt för framtiden
Och många löv fanns det att beskåda...
 lite ångrade man sej att man 
inte varit med och gjort något !!!
Sticklusten har åter infunnit sej
och här har jag börjat på mina sockor
som ska bli 'helt vanliga'
utan något som helst pillergöra på
ja, eftersom jag tycker att just detta garn, Araucania Ranco Multy
gör sej bäst så
På loppis kan man fynda
några pyssetidningar & en bok för endast 20:-
sånt gillar jag !!!
                 Lite garn & tidningar  har                    

införskaffats,
 för att sticka en tröja 
till lilla barnbarnet    

   och till sist min Morlynn Shawl      
  


2 kommentarer:

  1. Bra där kom förklaringen till att du nämnde Viktoria ha ha.
    Sjalen är så himla sjuuukt snygg! Enkla släta sockor är snyggast i melerade garner, det blir lätt "tooo much" annars! Det är för mycket av "too much" nu för tiden kan jag tycka, rent och avskalat är alltid snyggt och smakfullt tycker jag.

    Snart ses vi igen - jag längtar!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. mm längtar oxå, ska bli såååå kul!

    SvaraRadera