torsdag 22 november 2012

Vantar och en liten Pippi



 Nya vantar på G
det är sååå kul att hitta på något eget
dom här har jag stickat i favoritgarnet Kauni
och jag tror jag ska sticka ett par till
i en annan färgställning

 Nu har jag varit på Mosaikkursen
och det var bara så kul
En liten liten provlapp fick vi göra
för att testa denna teknik ...
Om det här blir 'min grej' vet jag ju inte
  och så här fina pulsvärmare som Maria gjort
kan man ju lätt fundera på om man någonsin kommer att göra :)
men det var riktigt kul
Tyvärr springer ju tiden iväg när man har roligt
men vi hann i alla fall lägga upp
och sticka några varv på ett nytt 'riktigt' projekt

Mycket mer har väl inte hänt här på stickfronten
förutom denna Pippitröja  till en 4-åring,
beställd och klar och det känns skönt

(hittad på nätet)

6 kommentarer:

  1. Men så mycket fina saker jag hittade hos dig

    SvaraRadera
  2. Dom är så fina dina alster!! Du är så himla duktig och har öga för både färg och mönster, det blir bara så himla bra allt du gör. Mosaikstickningen ser kul ut, det vill jag oxå testa. Vilka snygga muddar!

    Hoppas vi kan ha en stickdejt snart, för då ska du få va mosaikfröken och lära mig :))
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Mycket fint där men vantarna var ju helt underbara! Stick-kurs verkar mysig och lite intressant provlapp...nu blev jag allt nyfiken på hur det där går till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar mina vantar,tack!!!
      Mosaikstickningen var kul...får se om man får till något
      framöver.

      Radera