fredag 3 maj 2013

Favoriten har dykt upp igen !

Har blivit lite inspirerad att ta fram min
gamla socksticksmaskin Favorit
En grupp på facebook som jag brukar läsa
har satt sina griller i mitt huvud :)
Nu är det så här att jag har 3 st av denna sort
och tror i min vildaste fantasi att jag i alla fall 
ska kunna fixa till en fungerande maskin
Framtiden får utvisa....
Ett 'loppisfynd'
är denna som jag oxå trodde att jag skulle få igång
en Singer grovstickare av simplaste modellen....
Om jag bara kan få till det där med att den 'tappar' en maska 
lite då & då
så kanske detta är en kul leksak
ja, tills jag köper mej en 'riktig', för en
grovstickare ska det bli så småningom.
Garnlagret är proppat med alldeles för tjocka garner
för att funka i min gamla Knitmaster
Det här med maskinstickning är ju lite kul
och även om jag mest är handstickare
så tar jag fram mina maskiner emellanåt. 

För övrigt då:
Jag målar och fixar för nu ska jag ha en liten
stickhörna på verandan utanför mitt pysselrum!!
Riktigt längtar tills jag hittat vad jag vill ha för
möbler och tills allt är på plats.
En djupdykning i brevlådan
idag gav gott resultat :)
 




2 kommentarer:

  1. jag tror jag måste kolla upp det där med maskinstickeriet lite jag, låter ju så kul när du skriver om det.
    Duuuu jag kommer å hjälper dig att inviga verandan nästa helg, ska bli helmysigt - jag LÄNGTAR!
    Jaha ja, det va ju den LAGERMINSKNINGEN det ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli så härligt med en långhelg bara du & jag :)

    SvaraRadera