tisdag 4 juni 2013

Avslutat & påbörjat

 Nu är mina vantar klara
och jag är riktigt nöjd
Modellen heter Banach och finns på Ravelry
Har gjort om mönstret rejält
och nu gör jag ytterligare ett liknande par men 
med ännu mera ändringar och omräkningar...
ja, så jag med gott samvete kan kalla dom 'mina'
Man får mycket inspiration på nätet
och det är bara så kul att fortsätta tills man gjort en egen modell !

Lite inköp har det blivit
och denna bok ska jag 'sätta tänderna i'
och ev. köpa garn till några fina sockor.
Gillar Rowans garner & modeller.
Här är ett avslutat mössprojekt
stickat i lite restgarner och även detta mönster finns på
Ravelry och heter Foliage Hat

Garnlagret forstsätter att bytas ut :)
och detta är några av mina senaste inköp
Zauerball

3 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig, du är min stickförebild!!!
    duktig och helt prestigelös! Det är inte så många som är det av de som anses vara i "sticktoppen" i vårt avlånga stickland! Du delar alltid med dig av dina kunskaper när man behöver hjälp och råd.
    kraaaam

    SvaraRadera