tisdag 22 oktober 2013

Wollmeise ♥

Ett par nya sockor klara !!!
Riktigt söta blev dom (tycker jag ) även om jag 
alltid vidhåller att många flerfärgade garner inte är min grej.
Dom är stickade i Drops Fabel vilket är ett garn jag gillar ....
men för mej finns det  inget som slår  Wollmeise och Plucky Knitter .
Båda desssa garner är ju lite trickiga att komma åt men håller man bara utkik
efter deras 'updates' så funkar det ganska bra.
Nåväl härvan uppe till höger är just Wollmeise och den 
dök upp i brevlådan häromdagen.
Boken kom oxå i veckan men har inte hunnit att läsa den ännu.
Ja som ni ser så är passionen garn och stickrelaterade böcker :)

  (lånad från creativestar.de)

 Något annat som jag gillar är bilar
och vilken sticknörd skulle inte vilja åka omkring i denna ???

4 kommentarer:

  1. Superfina sockor! Bilen är väl gjord för dig eller hur?????

    SvaraRadera
  2. Jättefina strumpor och tack för kommentaren. Jag vet, man måste inte hela tiden :).

    SvaraRadera
  3. Håller med om Fabel som en av favoriterna,Wollmeise får bli ett kommande garn för mig också.Ni ser ut att ha haft en riktigt trevlig tid trots pågående mässa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Ulla testa Wollmeise nån gång , helt underbart !

      Radera