onsdag 15 januari 2014

Så kom vintern då !

Jaha, så kom då snön.....
Jag är väl  inte den  störste älskaren av vintern
men kan hålla med om 
att den friska luften och ljuset sprider lite glädje !

Härliga promenader med mitt lilla 'odjur' känns riktigt bra
ja, innan man dyker ner i stickhörnan igen.

Har precis avslutat dessa halvvantar
Stickade i garnet Kauni.

På tal om vintern, så har jag precis kommit hem
efter en sväng till Rättvik
måste nog övervinna min känsla 'jag- gillar- inte- vinter'
för visst är det vackert däruppe !?
Lite som frid för själen...
På hemvägen gjorde jag ett stopp i tron om att få en dejt
med min tvillingsjäl till lika bästaste  (stick)kompis Reidun
Men tyvärr hann hon aldrig hem i tid så jag fortsatt resan hemåt.
Senare...citat från vår  chatt:
Jag: Du va inte hemma...
jag tröstade mej med att  trycka på 'buy-knappen'
det blev en härva Plucky Feet !!!!!

Reidun: Jag med :)

Ja, därav tvillingsjäl eller ???
Detta fenomen infinner sej ofta ...
som nu då, vi sitter på varsin resa, 
och inom loppet av en halvtimme har vi  båda två
handlat exakt samma garn och samma färg !!!!
Till saken hör att detta är inte första gången som
en av oss svarar den andre : Jag med !



 



2 kommentarer:

  1. Underbart!!!!! det finns många sätt att umgås på duu, helst när man är tvillingsjälar :)
    Håller med dig om vintern, jag kan vara utan den men snön gör mörkret mer uthärdligt... Älskar dig kvinna!

    SvaraRadera