onsdag 7 januari 2015

Vintertider

Så är man då tillbaka....tror jag :)

Har stickat en del sen sist och här kommer lite bilder
och beskrivningar av dessa.

Tre nya mössor till min lilla favorit har det blivit,
denna är stickad i Drops Karisma och kanten
fick bli i Drops Alpaca då önskemålet var
orange och det var det enda jag hade i
just den färgen.

Nästa då,
stickad i Hifa Superwash och där
 har jag gått efter mönstret Sockhead Hat som finns på Ravelry

Ett mycket enkelt mönster och väldigt
användbart till stora som till små.

Till sist den bruna på bilden....
Alize's  Ecolana blev garnvalet och mönstret heter
Declan's Hat och även det finns som gratismönster
på Ravelry.

Jaha, detta var några av mina senaste projekt 
men fler finns att visas
så har du lust att se dom är jag snart tillbaka.

Avslutar med en favoritbild tagen i nyårshelgen....
så vackert å så mycke' frid för själen.




2 kommentarer: