onsdag 18 juli 2012

ebay och lite till

Garnnörd , javisst
men jag älskar även böcker
som  handlar just om detta
tips & råd, mönster, tekniker och och allt därtill
denna var beställd och kom någon dag efter utgivningen
har inte hunnit att fördjupa mej i den ännu
men tycker den ser 'spännande' ut
lite garn kom i lådan häromdagen
inköpt via Dessi från Limmo
underbara garner så gå gärna in på länken och kolla.
Tror det ska bli en sjal så småningom
Jag handlar en del på ebay
detta roliga och tidskrävande surfande
kan få tiden att stå still
och man blir liksom fast där :)
Lite väl nördigt kanske men bra varvräknare och
till en struntsumma.
$3.96 är vad jag gav inkl. frakt från Hong Kong för dessa 4.
Någon där ute har visst köpt för 60:- /st så i detta fall
har jag ingen som helst lust att gynna någon lokal försäljare, sorry !!
Annars är jag noga med att inhandla  mycket av det jag
köper via LYS eller svensk internetshop
Ännu ett bekännande då
1,3 kg av Araucania Ranco
 ullgarn från Araucania, Chile handfärgat och
 består av 75% ull och 25% polyamid.
inköpt på ebay.
Det enda som är bra med skruttigt väder
är att man sitter skönt i sin fotölj och hinner sticka
hur mycket som helst...
fast jag hade nog föredragit lite mer sol denna sommar !!
Just nu på stickorna 




3 kommentarer:

  1. Lotta du är oxå en shopaholic!!!! Visst är det alldeles för lätt att fastna där ute i cyberrymden;) Fina garner du köpt, boken ska bli spännande att få en recension på - är sugen på den där jag med.
    Ja "nån" hade ju köpt dom där manickerna här hemma för 60 kr/st - rena rama rånet när de var så otroligt billiga att köpa in, men men man ska väl lära sig den hårda vägen :))

    SvaraRadera
  2. Himla fina garner du har köpt. Gillar också den turkosa färgen på sjalen. Boken som jag också av en ren händelse har i bokhyllan tycker jag är ganska informativ.

    SvaraRadera
  3. E-bay ...har faktiskt aldrig vart ute på den saiten...kanske e dags ^^
    Fina fynd !!

    SvaraRadera