onsdag 31 oktober 2012

Höst...vinter...nej tack !

Hösten är riktigt på intågande
vinterdäcken är påmonterade
och en annan
sitter framför brasan med stickningen
Javisst...det är mys, men jag tillhör sorten 
som redan längtar till våren 
hur knäppt är inte det
men så är det bara !!!!
Nåväl igår kom min kompis Reidun hem ifrån
Chicago där hon varit på stickevent
Gissa om jag blev glad,
först naturligtvis att hon är hemma igen
men oxå över dessa stickor hon inhandlat åt mej !!!!
 4-kantiga röda special edition !!!!
Nörd som man är så blir man salig 
och dom ska alldeles  snart testas !!!

Lite klara vantar
som väntar på sina mottagare
Mycke' mer var det väl inte för denna gång
Ja, just
var med om invigningen på Friends Arena
och det var fint


och sen har jag köpte mej en ny kalender
den var så mycket jag
eller som mina kompisar säger...
den är DIN det står ju Lotta på den :)
till sist:

(bild hittat på nätet)
 

4 kommentarer:

  1. Lite dubbla känslor för det där med vinter...men mest tycker jag nog att det är onödigt! :-)
    Tjusiga stickor, kul att de är röda. Fyrkantiga är bra, tycker att jag stickar jämnare men jag vet inte alldeles säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag tycker oxå det blir jämnare med fyrkantiga

      Radera
  2. Gött å höra att Reidun e helskinnad tebax ! Fräcka stickor hörru du ^^
    Vantarna va kanonfina !! Bra text på slutet...helt rätt =)

    SvaraRadera
  3. Fy farao va snygga vantarna är! Du vet väl att jag fyller år snart och sen blir det ju jul oxå :)
    Visst är dom läckra stickorna, jag är käääär i mina! Haha sista bilden/texten är klockren!!!

    Kraaaam på dig människa!

    SvaraRadera