torsdag 25 oktober 2012

Symässan Älvsjö oktober 2012

 Så har jag då besökt Symässan, vilket jag alltid gör…..
och även om det blir lite ’same same’ varje gång
så är det kul att gå där, träffa folk man känner såväl i montrar som utanför,
insupa lite inspiration och bli av med en och annan krona
Här shoppar min kompis Anita loss i 
 Triinu Andreasson/ TaCraft's monter
 Garn garn garn en fröjd för själen !

Några montrar jag alltid besöker är:
Margareta på  SÄTERGLÄNTAN
Sätergläntan i Insjön, är en utbildningsplats för slöjd och hantverk och  här anordnas även korta kurser på en till fem veckor i olika slöjdtekninker och material.
Har du aldrig varit där :
 ÅK DIT !!! …jag har gått kurser där och detta är nog att likna med himmelriket
för en ’pysselpotta’

Eva på

Webbshop / kurser / stickcafe' / butik
kika in på länken där finns mycke' smått och gott

 Angeli på
Här säljs  underbara garner i naturmaterial,
 alpacka, ull, lin, bambu, silke och bomull m.m.

Helena på
Här finns sidentyger,  garn i Ull, Bomull, Bambu och Bambufrotte i hög klass

 Nåväl dagen blev lång…det fanns ju så mycket att titta på
I mitt tycke...den finaste montern
på årets mässa !! Solkusten 

 Lite inhandlat blev det ju också
 Ullgarn från Snaeldan på Färöarna
 Jawoll Magic Degrade sockgarn
 Något jag absolut inte visste att jag  behövde :)
  Några stämplar till scraphörnan


Till sist en fika för att fylla på energin
ja, så att man orkade med en svepa till bland alla montrar 
Det var mässan 2012
min kasse blev tung till slut
då även 10 olika stickmagasin inköptes
herre gud vad man samla på sej :)

Nu åter till stickhörnan
Ett par nya vantar som kanske inte blev så kul :)
men det finns väl alltid någon som dom kan värma i vinter
stickade i Kauni + okänt sockgarn
 bild hittat på nätet


















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar