fredag 22 mars 2013

Wincent, Myrorna & Bokrean

En liten runda på stan blev det igår
sån't 'händer' mej ganska ofta...
man springer runt och shoppar äter gott 
och umgås med vänner,och varje gång
håller jag mej på lagom avstånd till någon favoritaffär när det gäller garn
Tror knappt jag kan tänka mej 
att komma hem med noll garnrelaterat i kassen.
Detta fenomen är väl inbyggt i min skalle
och jag lever gott & lyckligt
i min lilla värld :)
Nåväl besökte denna underbara affär
som ligger på Norrtullsgatan 27 i Stockholm
Och har du inte varit där så gör ett besök nästa gång du är i krokarna !! 
Här finns massor av fina Rowangarner
och för att inte tala om denna ögonfröjd !!!
Idag skulle jag ju inte shoppa ihjäl mej hade jag tänkt
bara spetsat in mej på något fint till ett par vantar
men strax innanför dörren fanns en stor korg med 
magazin som var på rea !!!!
Jag som fullständigt älskar sån't
och hellre köper dylikt än veckotidningar
så dessa fick det bli
I korgen bredvid låg  lite rea-garn
å vad gör man då ????
Jo naturligtvis fantiseras det genast om vad man kan göra av dom
och vips så blev det (i tankarna) en tröja till barnbarnet
alltså hamnade även detta i kassen :)
När nu ändå denna affär ligger ett stenkast ifrån Ljngqvists garn
så blev det en snabb titt där oxå
vilket resulterade i några nystan Cotton Viscos från Drops
ja, eftersom jag misstänker att dom jag redan har inte kommer att räcka till 
tröjan som jag planerat att göra 
(undrar fortfarande vad det är för fel på mej ha! ha!)
Dagen innefattade även besök på bokrean
och div. loppisar
och 10:- kunde väl denna bok vara värd ??
Nu dyker jag ner i garnkorgen
ha de bäst till nästa gång då !

2 kommentarer:

  1. Men dit måste ju jag oxå på ett "studiebesök".
    Jag kommer snart och inventerar dina nya inköp! Kanhända jag måste ha nåt av dom jag määä, dvs shoppa loss i stan nästa gång jag kommer :)

    SvaraRadera
  2. Jaaa kom du...jag väntar å längtar !

    SvaraRadera