torsdag 28 mars 2013

Påsk i antågande

( hittat på Do Ewe Knit )

Några sköna dagar får man hoppas på 
även om väderleken  tydligen inte
ska hålla i sej, men vad gör väl det för
I DAG SKINER SOLEN !!!
och man får ta till vara på varje sekund

Snart klar med koftan jag började på häromveckan
är lite nöjd faktiskt så ska skärpa till mej
under helgen och göra den klar...tror jag :)
Stickad i Drops Muskat Soft

Påbörjat projekt,
( hur många sådana har man inte ???? )
en luvtröja till ögonstenen
stickad i Rowan & L. Harding
och mönstret hämtat från Rowans Magazine
'The milk cotton baby collection'

Nä, nu blir det en kopp och lite 
inspirations-läsning på verandan

Ha en bra helg...det tänker jag ha !


6 kommentarer:

  1. Glad Påsk på dig. Ja idag skiner solen och det är faktiskt vår i luften idag... Det där Rowan-garnet.... tror jag att jag vill ha och tröjan går bra att skicka direkt den är klar. Den kommer passa såååå bra till mina nya svarta brallor! Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. jaha, där blev man en tröja kort...men helt ok.

    SvaraRadera
  3. Det finns så mycket fint att göra, det är ju därför man startar på saker innan man är alldeles klar med det tidigare projektet... :-)
    Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så fort man startar upp något så sneglar man lite på nästa projekt :)

      Radera
  4. Hoppas du har en underbar påsk med massor av sticktid, god fortsättning

    SvaraRadera