tisdag 23 juli 2013

En del av sommaren....

Tiden springer iväg
sommaren är skön, kort och intensiv 
mycket händer så
 någon tid för stickning har det knappast blivit
Men på den fronten kan ju i alla fall rapporteras
att jag bland annat vairt på Stackmora Vävstuga   i Orsa
Riktigt roligt att se det 'nya' stället där nu butiken ligger
och så kärt att träffa innehavaren igen !
 
Lite inköp blev det :)
 och detta är tänkt att användas på stickmaskinen så småningom.

Har haft det årliga besöket av långväga gäster från andra sidan Atlanten
och som alltid sker ...får man en liten present !!!
Hur glad blev inte jag då !!?????
Och så har jag naturligtvis varit hos min allra bästaste 
kollat in hennes nya atelje'/stickrum/garnförråd
ja  ALLT
och naturligtvis druckit massor me' vin och tokskrattat ett par dagar
Och av den varan ska det alldeles strax bli mer
då vi har inplanerat ett par dagar här
alldeles själva bland alla garnhärvor, stickor  & böcker
Life is good och jag längtar så ♥ 

2 kommentarer:

  1. Gissa om jag längtar då????? men Stackmora!!! Dit vill jag också ser jag, ett studiebesök kanske kan vara på sin plats? Du guidar och jag shoppar :)

    SvaraRadera
  2. Ja vi åker dit nästa gång jag kommer till dej !

    SvaraRadera