söndag 14 juli 2013

Maskinstick det är kul det !

Lite tunt på skrivarfronten här...
 men så blir det emellanåt när det är mycket som sker
Har bland annat varit hos min kompis Marie
på en stickmaskinsträff,och det var otroligt roligt !!!
I tre dagar satt vi där 'helt avskurna från omvärlden'
åt & drack gott
och bara pysslade med våra garner, maskiner och jobbade  sent
in på nätterna
Det fina vädret gjorde att vi plockade ut allt på verandan
så ni kan ju tänka er ... 4 maskinstickande 'damer'
jobbande febrilt även när mörkret föll :)
för att inte tala om allt 'slammer' som blir när alla kör
på sina maskiner 
Härligt med likasinnade 
och mycket tokskrattande blev det !!!

Jag stickade en kortärmad tröja i lin
tyvärr inga fler foton ännu
det får komma i ett annat inlägg.

 min handstickade tröja fortskrider 
och nu är det dax att lägga upp för ärmarna
so far so good



sommaren är underbar :)

2 kommentarer:

  1. Förstår att ni hade roligt, det är underbart att vara med likasinnade mellan varven det behövs inte så många ord ha ha ha!
    Den där koftan... jag fyller JÄMNT vet du va??? typ 50-20 ;)
    Snart kommer jag och förgyller din sommar ännu mer, som jag längtar! Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Jaaaa jag längtar oxå...som vi ska tokskratta, dricka vin
    å sticka :)

    SvaraRadera