torsdag 22 augusti 2013

Sommarstickningar

Sommaren finns här fortfarande
så stickningen 'får lida'
men en del har jag i alla fall  åstadkommit
Barnbarnets luv-tröja är riktigt på G
så slutbilden kommer nog snart
en uppifrån-och-ner tröja
har alldeles strax sett dagens ljus
så även den fotas inom kort
Garner är ju svårt att INTE köpa
så här kommer ett litet axplock av vad
mina skåp ska fyllas med nu till hösten :)
lite komplettering kan ju inte skada
det är ju så kul att ha många färger att 'leka' med
när något nytt ska skapas
12 härvor på en loppis
man kan ju bara inte motstå när priset 
är futtiga 50 :-
hm, detta var inte någon komplettering
så det får väl hamna på rea-listan då :)

Nya stickor
ja, även om jag har alldeles för många innan..
 detta är mina absoluta favoriter
Kollage square needles
för mej finns knappt något annat alternativ
Tror jag testat de flesta på marknaden
och jag återkommer alltid till dessa
Och nu när dom äntligen kommit med en ny kabel i rundstickorna
 är jag bara såååå lycklig
Till sist
en kul bild fån stan
sånt gillas

2 kommentarer:

  1. Många fina stickningar du, och garner!!!!! guuud va vi har shoppat... såå himla kul och gud va mycke snyggt vi ska sticka av alla fiiina garner :) Jag vill ha en fullständig rapport vad du tycker om de nya rundstickorna från Kollage sen!

    SvaraRadera
  2. jag har testat stickorna å dom e fortfarande mina favoriter !

    SvaraRadera