måndag 12 augusti 2013

Väva Sy & Sticka

Ett stopp på vägen  denna sommar  var just här
Har varit i krokarna många gånger
bl.a på Sätergläntan
och även i den lilla butiken som ligger precis bredvid
men alltid missat öppettider och upplevelsen att kolla in själva väveriet
( ligger invid riksväg 70 ca 7 km söder om Leksand)
Nedan några bilder därifrån
I anslutning till väveriet finns en liten lokal
där man kan köpa fina dukar till extra-pris
Hur bra är inte de då...ja, när man står där och velar
och funderar på hur långt bordet blir med iläggsskivor där hemma i matrummet
Nästa gång vet jag !!!!

En ny symaskin har jag köpt
kanske inte den bästa sorten
men fungerar alldeles utmärkt
till det 'lilla' jag syr
 och en ny uppifrån-och-ner tröja är på G

Stickar den i dubbelt Tynn Alpakka

Till sist en bild på en
inredningsdetalj jag fått av 
min stickkompis Reidun

passar ju bra i pysselrummet
där man  stänger in sej å vill vara ifred :)

1 kommentar:

  1. och jag som bor i Dalarna har aldrig varit in där, man får ju skämmas. Pärlorna som finns inpå en "glömmer" man lätt bort tyvärr!

    Den där skylten känns VÄLDIGT passande att ha i stickrummet ;-)

    SvaraRadera